Leefbaar Zeewolde lanceert Openbaar Vervoer Zwartboek

Met een symbolische registratie van een klacht lanceerde Leefbaar Zeewolde afgelopen zaterdag een digitaal Zwartboek voor gedupeerde busreizigers. Mevr. Van Rijn, een van de vele ontevreden busreizigers die Leefbaar Zeewolde in de afgelopen maanden had benaderd, verzond de eerste digitale klacht vanuit het bushokje bij de Ravelijn. Mevr. Van Rijn, “Ik ben erg blij dat we nu op een snelle en eenvoudige manier onze klachten kunnen registreren die bovendien doorgestuurd worden naar Connexxion”. Het digitale klachtenformulier is op een gemakkelijke en klantvriendelijke manier binnen een minuut in te vullen en te versturen.

De website is te vinden onder het adres www.OV-Zwartboek-Zeewolde.nl.

Initiatiefnemers en ontwerpers Rob Tulleken en Ben Sonneveld van Leefbaar Zeewolde zijn tevreden. Tulleken, “Veelvuldig krijgen we klachten van scholieren en andere buspassagiers over problemen met het Openbaar Vervoer in ons dorp. Met de lancering van dit Zwartboek willen wij deze klachten systematisch registreren en trends van de problemen onderzoeken”. Sonneveld, “Door de problemen in detail te analyseren kunnen we met concrete aanbevelingen voor de busmaatschappij, gemeente en provincie komen die de kwaliteit van het openbaar vervoer in Zeewolde moet verbeteren”.

De website registreert alle klachten. Het Zwartboek zal na enige tijd worden aangeboden aan Connexxion, provincie en de gemeente met concrete aanbevelingen om het Openbaar Vervoer in ons dorp te verbeteren.

Voor nadere informatie:

Ben Sonneveld, 06-16782007

Rob Tulleken, 036-5222463